Pogodny Pogodny
1286
BLOG

Rząd otwiera Elblągowi okno na świat

Pogodny Pogodny Gospodarka Obserwuj notkę 67

Stało się więc to, co się stać miało. 
Podobnie jak Polska przedwojenna, która zmęczona blokadami i dyktatem Wolnego Miasta Gdańska postanowiła od podstaw zbudować sobie swój własny port - Gdynię, tak i my powtarzamy jakby teraz tamten  krok uwalniając się od gospodarczych humorów rosyjskich, i rozpoczynamy budowę kanału przez Mierzeję Wiślaną (rząd zatwierdził projekt, budowa ruszy w przyszłym roku), który w ten sposób uwolni nas nie tylko od uciążliwego tranzytu przez terytorium rosyjskie, gdzie w zimie brak jest lodołamania, ale też otworzy Elblągowi gospodarcze okno na świat. 
Pomysł na budowę kanału leżał przez lata w szufladzie, chociaż był to pomysł innowacyjny, niosący w sobie duże zyski i spore oszczędności. 
Mimo to, realizacji przekopania Mierzei Wiślanej nie podejmowali się ani postkomuniści za rządów Leszka Millera, ani też neoliberałowie podczas prawie ośmioletniej kadencji premierowania Donalda Tuska, który zamiast rozwijać polski przemysł stoczniowy doszczętnie go zniszczył na rzecz interesów Niemiec. 
Obecny rząd ma inne plany - pro polskie. 
I jak wiemy są to plany dalekosiężne podobne do planów legendarnych budowniczych II RP, którzy mając wówczas na uwadze przede wszystkim dobro Polaka i samej Rzeczpospolitej podejmowali się wyzwań z pozoru wręcz niemożliwych.
Ten rząd obarczony wieloletnimi zaniedbaniami i likwidacją wielu gałęzi przemysłu przez swoich poprzedników czyni podobnie co tamte rządy. Stara się uczynić na powrót z Polski państwo dumne, silne i godne tej nazwy.
Kanał na Mierzei Wiślanej to ważny projekt, ale to również i kropla w morzu potrzeb. 
Na rozwój czeka zapuszczona, wręcz martwa ogólnopolska Żegluga Śródlądowa, która w tamtym regionie ma szansę powstać z martwych właśnie dzięki zaistnieniu przeprawy.
Budowa kanału to nie tylko zresztą sam kanał. 
To również nowe drogi, mosty oraz zamówienia dla stoczni w Elblągu. To także dużo większy przeładunek towarów w tamtejszym porcie, to wreszcie tysiące miejsc pracy w regionie dla bezrobotnych. 
Dzięki tej inwestycji Elbląg będzie w stanie konkurować z biegiem czasu w sensie pozytywnym zarówno z Gdynią jak i Gdańskiem. 
Kanał, który ma mieć głębokość umożliwiającą wejście do elbląskiego portu jednostek pełnomorskich niesie taką możliwość. 
Nad przeprawą zaś będą  przerzucone dwa mosty zwodzone, które zapewnią kontakt z resztą kraju tamtejszej Krynicy Morskiej.
Na dole zamieszczam zaś zdjęcie tych, od których również  wiele zależy. 
Pamiętając jak było wcześniej w tym temacie na polu wizerunkowym można powiedzieć, że tamten okres od obecnego dzielą lata świetlne. Widząc to zdjęcie czuję się dumnym.

fot. twitter

 

 

Pogodny
O mnie Pogodny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka